[webaccessibile] cms accessibile

Andrea Resmini vector a exea.it

Valeria Quadrini:

Mi ripetero': piu' prosegui, piu' tendo a pensare che l'unico prodotto
FL/OSS che puo' fare al caso tuo (che io conosca, ovviamente) e' Midgard.
La lista delle features la trovi qui:

http://www.midgard-project.org/cms/features.html

Ne riporto un paio sulla base della tua lista:

1) accessibili
2) consentire agevolemente l'inserimento di contenuti anche ai profani
(le immagini e i files devono essere uploadati senza vedere alcuna
traccia di codice, ma solo con bottoncini colorati)
4) conformi agli standard

Web-based authoring
Website content can be edited securely anywhere from a computer
connected to the internet

Separation of content and layout
Content and layout of websites are managed separately

Easy 'Edit this page' interface
Users with editing permissions can edit a page by just browsing to it
and clicking "Edit this page"

Tree based content management
Content can be managed in a hierarchical tree using the Aegir interface

WYSIWYG editing
Rich text editor allows Word compatible WYSIWYG editing of content for
MS Internet Explorer 5.5+ and Mozilla 1.3+

Arranging content in folders
Content can be arranged in folders for display, and can be moved and
copied between folders

Image asset management
Images and other file based assets can be stored centrally into an image
repository or gallery

Content approvals
Content can be published immediately or left as a working copy until
approval

Scheduled publication
Publication and removal dates can be assigned for content

Content locking
Midgard's locking system prevents accidental simultaneous editing of a
document

Revision history and roll-back
All revisions to content are stored to an RCS repository and can be
easily viewed and retrieved

Accessibility
SpiderAdmin provides an accessible interface for content authors and
site maintainers

3) personalizzabili graficamente

Ovviamente. Esiste un sistema di templates.

5) consentire una autenticazione con LDAP (magari!!!)

Authentication integration
Midgard supports PAM (Pluggable Authentication Modules) for verifying
passwords against an external authentication source like LDAP, Active
Directory or a Windows network

7) permettere una gestione flessibile dei dati, e non sono in base a
schemi preimpostati

Definable content schemas
MidCOM datamanager provides an easy PHP array syntax for defining data
structures for all content objects

Valeria Quadrini:
L'idea che mi era venuta leggendo i vostri commenti, era quella di
prendere un prodotto opensource (tipo TYPO3) e su mia indicazione farlo
sistemare da una societą esterna per le cose pił gravose (tipo grafica,
database, moduli disponibili ecc).
Poi una volta avuto il prodotto pił o meno configurato, la piccole cose
si potrebbero fare anche all'interno con un minimo di conoscenza.
Che ne pensate?

Andrea Resmini:
Che e' l'unica soluzione intelligente per un prodotto FL/OSS se non hai
skill a sufficienza all'interno della tua organizzazione.